Kari Voutilainen.jpg

Kelloseppä Kari Voutilaisen haastattelu pe 12.9. klo 7.40 Yle Puheella
11.09.2014

Kelloseppäkoulusta vuonna 1986 valmistunut kelloseppä Kari Voutilainen on palkittu kahdesti Sveitsissä kelloalan merkittävimmällä palkinnolla Grand Prix d’Horlogerie de Genève.

Kelloseppäkoulu.png

Kansainvälisesti arvostettu, maailman suurin ammattikunnan itsensä perustama ja ylläpitämä Kelloseppäkoulu täyttää 70 vuotta!
11.09.2014

Virallinen juhla pidetään Kelloseppäkoulussa, Vanha maantie 11, Espoo 12.9.2014 klo 12 alkaen. Juhlapuheen pitää Opetus- ja kulttuuriministeri Krista Kiuru ja alan puheenvuoron esittää maailman tunnetuimpiin kelloseppiin kuuluva suomalainen, Kelloseppäkoulusta valmistunut Kari Voutilainen.

Sarpaneva pakattu jpg.jpg

Kellariklubi täyttyi Sarpanevan kuulijoista
21.08.2014

Kelloseppäliiton Kellariklubilla ehdimme jo etukäteen jännittää, paljonko väkeä mestarikelloseppä Stepan Sarpaneva vetää tällä kertaa Kellokeskiviikon iltaan.

Precious_2014_web_header pakattu.jpg

Precious – Stockholm Nordic Watch & Jewellery Fair 5.-7.9.2014
20.05.2014

Precious on pohjoismaisen kello- ja korualan tärkein kohtaamispaikka. Kolmen tapahtumarikkaan päivän aikana Stockholmsmässan -messukeskukseen kerääntyy ostajia ja tavarantoimittajia koko Pohjolasta. Messuilla tutustutaan alan uusimpiin trendeihin, luodaan kontakteja, rakennetaan verkostoja ja tehdään kauppaa. Näin vahvistetaan alaa yhdessä muiden tärkeiden toimijoiden kanssa.

Keisarin aika.jpg

Kellomuseossa ollaan keisarin ja kansan ajassa
08.05.2014

Suomen Kellomuseon uusi erikoisnäyttely Keisarin ja kansan aika kertoo venäläisten kellojen tarinan tsaarin Venäjältä neuvostoaikaan. Lisäksi näyttelyssä tutustutaan ajan moniin merkityksiin itänaapurimme kulttuurissa.