KellojenPaiva-2015 nettiversio pakattu.jpg

Vain osa maailmasta siirtyy kesäaikaan
04.03.2015

Suomen Kelloseppäliitto ry viettää kumppaneineen Kellojen päivää kesäaikaan siirtymistä edeltävänä lauantaina 28. maaliskuuta 2015. Kesäaikaan siirtymisen historia ulottuu 1800-luvulle, mutta vielä nykyisinkään kaikissa maissa ei kelloja siirretä edestakaisin kesä- eikä niin sanottuun normaaliaikaan.

Sininen kivi pakattu.jpg

Suomen Gemmologinen seura järjestää koulutuspäivät 18.-19.4.2015 Lahden Muotoiluinstituutissa
10.02.2015

Viikonlopun aikana alustuksia jalokivistä ja käsiteltyjen kivien tutkimista. Alustajana maailmankuulu safiirien käsittelyn asiantuntija Ted Themelis.

KellojenPaiva-2015 nettiversio pakattu.jpg

"KELLOJEN PÄIVÄ" LAUANTAINA 28. MAALISKUUTA
06.02.2015

Suomen Kelloseppäliitto ry jäsenineen ja kumppaneineen viettää Kellojen päivää kesäaikaan siirtymistä edeltävänä lauantaina 28. maaliskuuta 2015.

Kelloseppäkoulu.png

Kelloseppäkoulun kursseja alan ammattilaisille
15.01.2015

TorstiLaine pakattu.jpg

Mikromekaniikan opiskelija Torsti Laine voitti A. Lange & Söhnen nousevien kelloseppälahjakkuuksien kisan
04.11.2014

Kelloseppäkoulun mikromekaanikkolinjan opiskelija, Torsti Laine, on voittanut viidettä kertaa järjestetyn "F. A. Lange Watchmaking Excellence Award" -palkinnon.

Hisui pakattu.jpg

Suurmestari Voutilainen voitti kolmannen kerran Genevessä
04.11.2014

Suomen Kelloseppäliiton tuore suurmestari Kari Voutilainen on jälleen pokannut ykköspalkinnon maailman arvostetuimmassa Grand Prix d’Horlogerie de Genève (GPHG) -kilpailussa.