Käsityö on designia.jpg

Käsityö on DESIGNia!
16.04.2014

Helsingin verstaat, pajat, studiot, työhuoneet ja kivijalkatilat aukeavat päiväksi yleisölle.

Kelloseppäliiton Kellokeskiviikko keräsi ammattilaisia ja harrastajia Kelloseppäkoululle
11.04.2014

Kelloseppäliiton yhteistyökumppaninsa Kelloseppäkoulun kanssa junailema Kellokeskiviikko 9.4. vierähti kelloseppäkoulutuksen esittelyn sekä testaus- ja valmistustekniikoihin perehtymisen parissa.

KellojenPaiva-2014.jpg, pakattu.jpg

"Kellojen päivä” 29.3.2014: Kellomiehet Arman Alizad ja Jaakko Selin nostavat kellon osaksi pukeutumista
29.03.2014

Kellojen päivänä lauantaina 29. maaliskuuta puhutaan kellokulttuuristamme ja erityisesti rannekelloista osana miehen ja naisen pukeutumista. Teemaa pohtivat vaatturi, muotikolumnisti ja mediapersoona Arman Alizad sekä muotiasiantuntija ja maailmanmatkaaja Jaakko Selin.

Kellojenpäivä 2.jpg

Kesäaikaan siirryttäessä manipuloidaan taas aikaa
28.03.2014

Valtakunnallista Kellojen päivää vietetään ensimmäistä kertaa lauantaina 29.3. Se, että siirrämme kelloja tarkoittaa sitä, että manipuloimme aikaa, mutta mitä aika oikeastaan on? Aamureportteri Vera Zotow sai aamukahviseurakseen Kelloseppäliiton puheenjohtaja Joona Vuorenpään.

KellojenPaiva-2014.jpg, pakattu.jpg

"Kellojen päivä" 29.3.2014: KESÄAIKAAN SIIRRYTTÄESSÄ PEUKALOIDAAN AJAN MYSTEERIÄ
25.03.2014

Kun ihminen siirtää ehkäpä lukuisiakin kellojaan pian kesäaikaan, hän manipuloi aikaa. Alun perin muutaman vaikuttajapersoonan leikkimielisenä pohdiskeluna syntynyt ajatus valoisan päiväajan pidentämisestä 1700–1800-luvuilla konkretisoitui nopeasti osassa maailmaa ensimmäisen maailmansodan aikoihin.